Bestyrelses/instruktørmøde i Cafeen mandag d. 30. oktober 2023 kl. 20.00

Til stede: Jacob, Paw, Annette, Ole, Ana og Vibeke.

Fraværende: Pia

Godkendelse af referat fra sidste møde. Godkendt.

Hvordan går det på holdene? Medlemsliste vedhæftet. Vi har pt. 38 medlemmer, 6 af dem er dog tilmeldt andre klubber, og derfor kun tilmeldt som gæster.

Det går rigtig godt på alle hold. Hundeførere er glade for den positive kritik og der er en god stemning. Vi skal være ekstra opmærksomme på hundeførere, som har problemer, og forsøge at hjælpe dem, så de ikke forsvinder. Et godt tegn, at hundeførere er trofaste og kommer igen og igen (uanset vejret). Ole arbejder også med nosework, og overvejer måske at tage uddannelsen på et tidspunkt.

Evt. emner til kommende hvalpeinstruktører? Nathalie (ag3) og Christine (ag4) kunne være mulige emner. Vi prøver at snakke med dem for at høre, om det på sigt kunne være en mulighed. De skal naturligvis have den nødvendige uddannelse, men kan evt. tilbydes at prøve at gå med på lydighedsholdet som føl.

Status på økonomi. Regnskab vedhæftet. Økonomien ser fin ud. Det hjælper, at vi ikke betaler lands-og kredskontingent det første år.

Juleafslutning. Julemærkemarch søndag d. 3. december?

Nykøbing Sj Anneberg Kulturpark ved hovebygningen, Annebergparken 35, 4500 Nykøbing Sj. Kl. 10.00  Tlf. 2166 6312. Program vedhæftet.

Gløgg og æbleskiver i cafeen som afslutning? Lån af køkken? Køkkenhold? Tilmelding? Pris?

Vi sender indbydelse ud til alle medlemmer. Der er mulighed for at vælge 5 eller 10 km, og man kan deltage med eller uden hund. Familien er også velkommen. Det er muligt at tilmelde sig som hold, og hvis vi tilmelder inden d. 15. november koster det 30 kr. pr deltager og 70 kr. hvis man ønsker at få medalje. Man kan også møde op på dagen, men så er prisen 40 kr. og 80 kr. Startgebyret indbetales til klubbens konto. Sidste frist for tilmelding til klubben er 12. november.

Efter en god travetur mødes alle i cafeen til gløgg og æbleskiver. Jacob tjekker med Henrik om lokale og evt. brug af køkken. Vibeke snakker med køkkenudvalget. Hvis der er nogen, som ikke kan klare traveturen, er de meget velkomne til at hjælpe i køkkenet. Ana tjekker med Brugsen i Asnæs vedr. sponsorering (eller tilskud) til gløgg og æbleskiver.

Start efter ferie?  8. januar 2024.

Planlægning af generalforsamling 15. januar 2024. Ingen træning den aften. Annette, Pia og Vibeke er på valg. Alle modtager genvalg. Vibeke udsender indkaldelse og regnskab.

Evt.

Det viser sig, at alle uddannelsesdage til agilityoverbygningen er lagt i Næstved. Det er lidt ærgerligt. Vibeke kontakter Charlotte og evt. Christian for at høre, om vi kan få en enkelt gang eller to i Herrestrup.

Vi kan måske overveje at sætte et lille skur op på ’vinterpladsen’, så forhindringer ikke skal slæbes lige så langt.

Vibeke skal prøve at lave en turnusordning, så hundeførere kan hjælpe til med at stille bane op.